dijous, 28 de febrer del 2013

bàsica3


  • Què és una tarja gràfica? Quins models podem trobar al mercat i a quins preus?
  • Una tarja gràfica, també anomenada controlador de vídeo, acceleradora de gràfics, adaptador, controlador de pantalla... té la funció de transformar les dades que venen del microprocessador i convertir-les en informació comprensible per ser representades en un dispositiu de sortida, per exemple un monitor, una pantalla, un televisor o un altre dispositiu de sortida.
    Com sempre, hi ha molts fabricants de tarja gràfica i cada un d'ells té molta varietat de productes i preus. Hi han targes de gamma baixa que les podem trobar per 30 o 40€, també n'hi han de 300 o més €. Tot preu depèn de les prestacions que ofereixi.
  • Quin és el component principal de la tarja gràfica?
  • El component principal de la tarja gràfica és el "processador gràfic" (GPU). La seva funció es podria dir que és treure al processador central, és a dir, estalvia al processador central treball addicional que suposa la gestió de la pantalla o dispositiu de sortida.
  • És important tenir una tarja gràfica equilibrada amb la pantalla? Per què?
  • Si, perquè no serveix de res tenir una tarja gràfica molt bona amb altes resolucions, sinó tenim una pantalla que ens permeti aprofitar tots els avantatges que ens dona la tarja gràfica, o al revés, aprofitarem poc tenir una pantalla de gamma alta controlada per una tarja de poques prestacions.
  • Descriu com és una pantallla TFT.
  • Una panatalla TFT, més coneguda com a pantalla plana, son les que es fan servir més actualment.
    Estan fetes de cristall líquid, això permet controlar cada píxel individualment. No "escombren" la pantalla, per això no fan pampallugues. Ocupen menys espai, encara que no s'adapten a qualsevol resolució. Les últimes generacions de TFT han millorat l'angle màxim de posició frontal dins el que seguim veient correctament la imatge.
  • Quines especificacions hem de tenir en compte a l'hora de comprar una pantalla?
  • 1. La mida de la pantalla. Distància en diagonal des d'un vèrtex fins el seu oposat, es mesura en polzades (2,54 cm). Les més habituals són: 15, 17, 19...
    2. Mida del punt (dot pitch): és la distància entre dos fòsfors d'un mateix píxel. Com més petita la distància, la imatge serà de millor qualitat. Les més frequants són de: 0,28 mm per a pantalles normals.Per pantalles de disseny, les millors són de 0,25 mm i 0,22 mm.
    3. Resolució màxima: és la quantitat màxima de píxels que pot representar nítidament la pantalla. Les habituals són: 800x600, 1024x768, 1280x960, 1280x1024.
    4. Àrea útil:és l'àrea real de pantalla en la que apareixen les dades.
    5. Ample de banda: és la freqüència màxima que suporta la pantalla. Les més habituals són: 60Hz., 70Hz.,75Hz.,...
    6. Freqüència de "refresc" vertical i horitzontal: són els dos valors entre els quals la pantalla mostra imatges estables.
    7. Blindatge: serveix per evitar interferències elèctriques externes.
  • Busca preus de pantalles i indica les seves especificacions.
  •  
    Samsung :3D monitor LED - 27 - 1920 x 1080 FullHD - TN - 300 cd/m2 - 5000000:1 (dinàmic) - 3 ms - 2xHDMI - altaveus - alumini, negra brillant. 588,95€
  • Cap comentari:

    Publica un comentari a l'entrada